tekanan air rumah tak laju. air rumah tak laju

Assalamualaikum... minggu lepas dapat call air kat rumah dia tak laju langsung. Saya pun datang check kat setiap bilik air dan dapur, memang tak laju. Saya check kat stopcock pun tak laju. Kemudian saya check kat meter air, mula² saya check buka meter air tak laju jugak kemudian saya check kat stopcock meter air laju tekanan air tu...
saya fikir mungkin masalah Non-Return Valve (NRV)
Saya pun bagi tahu owner dan suruh report kat management nak buka NRV tu. Management pun bagi lampu hijau. Saya pun bukak NRV
dah buka seketul ade 2 NRV

Masalah tu bukan kat non return valve. Tapi kat adapter yang dah karat membawak ke NRV pun rosak

sampai kecik lubang disebabkan karat

adapter ni jenis besi

NRV ni sebenarnya ok. Disebabkan adapter karat NRV pun jadi rosak


2 adapter karat nampak teruk sangat

jadi kita pun beli baru dan adapter beli yang stainless

01126145704 wafa nampak beza kan yang besi dengan yang stainless. Disebabkan barang yang kita beli sebelum meter. Kita bagi resit beli barang kat management. 


 WHATSAPP  <klik. Untuk terus ke whatsapp
FACEBOOK  <like
INSTAGRAM  <follow
YOUTUBE  <subscrube

Comments